När mycket regn faller på kort tid kan det skapa stora problem. Det fick vår kund erfara och på bara några timmar lyckades Vabon ha situationen under kontroll.
Om uppdraget
”Jag skulle vilja skicka med en stor eloge till Andreas och teamet som varit otroligt serviceinriktade och lätta att få tag på i allt från att hjälpa mig att förstå hur jag ska manövrera pumparna till att veta vad som ska komma att ske, utan att behöva fråga själv.” – Marcus Clausen, arbetsledare Veidekke
Flexibilitet, hög servicegrad och kunskap några av våra viktigaste ledord på Vabon i stort – inte minst när det kommer till förbipumpning. Häromveckan visade vårt pumplag prov allt detta, när vi hjälpte vår kund Veidekke att hantera såväl det akuta problemet en översvämning innebär som att få en långsiktig lösning på plats.
Vi tar er igenom kronologin!
9 sept
Kl 16 fick vi ett samtal från Marcus Clausen på Veidekke om en översvämning vid Björlandavägen (Skra Bro Etapp B)
En timma senare hade vi samlat ihop ett arbetslag som plockade ihop utrustning
Strax före 19.30 var vi på plats med pumpar, proppar, 120m pumpledning samt övervakning för att påbörja installationen.
Kl 22.00 samma kväll var förbipumpningen igång
10-13 sept Efterföljande dagar adderades ytterligare pumpar för att anpassa kapaciteten till den nya mängd vatten som beräknas komma
13-19 sept Den kompletta pumplösningen rullade sedan på och kunde genom endast lite manuell styrning hindra nya översvämningar från att bli ett faktum.
Så säger vår kund: ”Jag är imponerad över hur snabba Vabon var på bollen vid ”katastrofläget” på måndagen. Det kan inte ha tagit mer än en timma från att vi larmade till att Andreas ringde mig från bilen och sa att man är på väg. Därefter har ni funnits där längs hela vägen, genom både möten och support – och jag skulle vilja skicka med en stor eloge till Andreas och teamet som varit otroligt serviceinriktade och lätta att få tag på i allt från att hjälpa mig att förstå hur jag ska manövrera pumparna till att veta vad som ska komma att ske, utan att behöva fråga själv.”
Förbipumpning Skra Bro
När mycket regn faller på kort tid kan det skapa stora problem. Det fick vår kund erfara och på bara några timmar lyckades Vabon ha situationen under kontroll.
Om uppdraget
”Jag skulle vilja skicka med en stor eloge till Andreas och teamet som varit otroligt serviceinriktade och lätta att få tag på i allt från att hjälpa mig att förstå hur jag ska manövrera pumparna till att veta vad som ska komma att ske, utan att behöva fråga själv.”
– Marcus Clausen, arbetsledare Veidekke
Flexibilitet, hög servicegrad och kunskap några av våra viktigaste ledord på Vabon i stort – inte minst när det kommer till förbipumpning.
Häromveckan visade vårt pumplag prov allt detta, när vi hjälpte vår kund Veidekke att hantera såväl det akuta problemet en översvämning innebär som att få en långsiktig lösning på plats.
Vi tar er igenom kronologin!
9 sept
10-13 sept
Efterföljande dagar adderades ytterligare pumpar för att anpassa kapaciteten till den nya mängd vatten som beräknas komma
13-19 sept
Den kompletta pumplösningen rullade sedan på och kunde genom endast lite manuell styrning hindra nya översvämningar från att bli ett faktum.
Så säger vår kund:
”Jag är imponerad över hur snabba Vabon var på bollen vid ”katastrofläget” på måndagen. Det kan inte ha tagit mer än en timma från att vi larmade till att Andreas ringde mig från bilen och sa att man är på väg. Därefter har ni funnits där längs hela vägen, genom både möten och support – och jag skulle vilja skicka med en stor eloge till Andreas och teamet som varit otroligt serviceinriktade och lätta att få tag på i allt från att hjälpa mig att förstå hur jag ska manövrera pumparna till att veta vad som ska komma att ske, utan att behöva fråga själv.”
Pumpfakta
Uppdragsgivare
Veidekke
Varaktighet
9-19 september 2024
Utförda tjänster
Förbipumpning